Design uten navn (3)

De beste på kundeservice: Strøm

KSIndeks kan nå avsløre til Kundeserviceavisen hvem som er blant topp 3 til å vinne pris for Norges beste kundeservice i kategorien Strøm. Vinneren skal kåres under Kundeservicedagene 2024 i Oslo 5. juni.

Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantars store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.

– Kundeservice i strømbransjen er dine energiske superhelter, alltid klare til å gi kraft til dine apparater og lys i dine lamper, skriver ChatGPT om bransjen.

Blant de beste i landet i sin bransje

KSindeks har over 250 000 respondenter i sin erfaringsbase, og er med dette Norges største og mest representative studie innen kundeservice.

Det er kundenes tilbakemeldinger på kundeservice og kundesentre i Norge.

KSIndeks måler egne kunders tilfredshet med kundeservicen i en virksomhet. Den måler områder som ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, kundetilfredshet, anbefalingsgrad og mye mer.

Norges største og mest representative studie innen kundeservice

Svarene fra dette utvalget danner grunnlaget for KSIndeks-målingen og KSIndeks-prisene.

Kandidatene som nå er blant topp 3 i sin kategori har ifølge kundene alle jobbet hardt, ytt det de kan og gitt god service. Det er derfor de nå hylles blant kundene, og er blant de beste i landet i sin bransje.

Kundenes utvalgte favoritter innen strøm er …

NorgesEnergi

NorgesEnergi har hovedkontor i Kristiansand og omtrent 140 ansatte i privat- og bedriftsmarkedet.

– Da NorgesEnergi ble etablert i 1999 var vi Norges første lavprisaktør. Vi utfordret de store energiselskapene både på pris og kundeservice, og gjorde det enklere å være strømkunde. Det har kommet alle norske strømkunder tilgode, skriver de på egen nettside.

Fjordkraft

Fjordkraft har hovedkontor i Bergen og rundt 215 ansatte.

– Fjordkraft er en nasjonal strømleverandør som hver dag leverer strøm til de tusen hjem og til store og små arbeidsplasser i privat og offentlig sektor. Vi er stolte av vårt kundesenter, som er blant de ledende i Norge, skriver de på egen nettside.

Fortum

Fortum Oyj er et finsk energiselskap med virksomhet i Norden, Baltikum, Polen, Russland og India. Fortum produserer og selger elektrisitet og varme, samt drifter og vedlikeholder kraftverk.

– Som den største leverandøren av energiløsninger i Norden, har Fortum unik innsikt i alle prisområder, noe som gjør oss til en ekspertstemme og en pålitelig partner for våre kunder og samarbeidspartnere, skriver de på egen nettside.

Vinneren skal kåres under festmiddagen på Kundeservicedagene 2024 i Oslo 5. juni.


KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar var ansvarlig for KSIndeks frem til 2021, og bidrar fremdeles med datainnsamling og analyse. CustomerTrends overtok ansvaret for KSIndeks høsten 2022.

CustomerTrends eier Kundeserviceavisen.