finale

Norges raskeste svartid : – Vinneren er klar!

I en spennende konkurranse for å avgjøre hvem som har Norges raskeste kundeservice, har vi gått fra 40 deltakere til to finalister: Handelsbanken og T-We. Hvem i Norge svarer kunden raskest? Resultatene er klare…

Vi har testet 40 selskaper over flere måneder.

Konkurransen har vært hard, og vi sitter igjen med de to sterkeste deltakerne.

Med en ubetinget forpliktelse til kundetilfredshet, har T-we og Handelsbanken utmerket seg og nådd finalen.

Hvem kaprer seieren?

Handelsbankens dedikasjon

Lars N. Sæthre fra Handelsbanken utstråler engasjement når han snakker om bankens mål om å være den enkleste banken å komme i kontakt med.

– Vi skal være den enkleste banken å komme i kontakt med. Det vet vi at gjør kundene glade, forklarer Sæthre.

Med et tydelig mål om å ha de mest fornøyde bankkundene, implementerer banken matematiske formler for optimal bemanning og stadige evalueringer for forbedring.

T-we’s innsats

På den andre siden står T-we, ledet av Eli Henriette Larsen, med det hun kaller «verdens beste team» for å sikre gode svartider.

Larsen vektlegger viktigheten av kundeservice og forteller om deres fokus på effektiv kommunikasjon og proaktivitet.

– God svartid er at ingen kunder må vente, sier Larsen, og beskriver hvordan de bruker avanserte prognoseprosesser for å tilpasse bemanningen kontinuerlig.

Spenningsmomentet

Begge selskapene har demonstrert imponerende evner i å levere kvalitetsservice, men hvem vil trekke det lengste strået?

Vil Handelsbankens fokus på rask respons og kvalitet triumfere, eller vil T-we’s innovative teamarbeid og effektive kommunikasjon seire?

Vil disse sekundene være avgjørende?

Handelsbanken har ingen tastemeny og man blir plassert i kø etter rundt 30 sekunder med informasjon.

T-We har en vesentlig lengre meny enn Handelsbanken, med i overkant av ett minutt før man er satt i kø.

Vil disse sekundene være avgjørende?

Og vinneren er…

Etter gjennomsnittsberegninger av svartider, står resultatene klare.

T-we har imponert med en gjennomsnittlig svartid på 125 sekunder, men det er Handelsbanken som tar hjem seieren med en imponerende snittid på bare 92 sekunder.

Gratulerer til Handelsbanken, som nå kan skilte med tittelen «Norges raskeste svartid»!


Regler: Vi måler tiden fra vi trykker ring til vi kommer i kontakt med et menneske. Vi lytter gjennom hele menyen før vi trykker tastevalget. Alle selskapene er testet ut i fra samme case, nemlig et spørsmål om fakturaen. De er testet over flere dager, til forskjellige tidspunkt. Begge selskapene har blitt testet de samme tidspunktene.

Demotiverer du dine kundesenteragenter?

Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av selskapets totale kundeservice