– Tusen takk til alle som har stemt på oss. Det er en ære å motta prisen på vegne av alle ansatte i Norwegian, sier Ståle Zahl, salgsdirektør for forretningsmarkedet i Norwegian.
Årets flyselskap innenriks og Årets europeiske flyselskap
Grand Travel Awards ble arrangert for 29. gang, og er blant de mest prestisjetunge arrangementene i norsk reiseliv. Norwegian er stemt frem av ansatte i reisebyråer.
Norwegian er i dag det største norske flyselskapet, og er et av Europas ledende lavprisselskaper med over 4700 ansatte.
Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa, og opererer fra baser i hele Norden og andre steder i Europa.
Norwegian har siden oppstarten i 2002 ønsket rundt 340 millioner passasjerer velkommen om bord.
– I fjor ønsket vi over 20 millioner passasjerer om bord i våre fly, og i vårt kundesenter er vi tilgjengelige for de som har et behov for å komme i kontakt med oss, forklarer Silje Glorvigen, kommunikasjonsrådgiver i Norwegian.
Målet er at kundene får en så god reise og kundeopplevelse som mulig
– Vårt mål er at kundene får en så god reise og kundeopplevelse som mulig, og i det inngår det vennlig og effektiv kommunikasjon, sier Glorvigen til Kundeserviceavisen.
Tilgjengelige og tilrettelegge for effektiv kontakt med kundene i flere kanaler
Hun forteller at de er til stede for kundene før, under og etter reisen, og deres mål er alltid å løse eventuelle utfordringer kundene måtte ha.
– Dette gjør vi ved å være tilgjengelige og tilrettelegge for effektiv kontakt med kundene i flere kanaler, samtidig som vi hele tiden fortsetter å utvikle selvbetjeningsløsninger som kundene kan benytte 24/7, forteller Glorvigen.
Kundeservicen til Norwegian består av 225 kundeservicemedarbeidere, som holder til på Fornebu i Oslo, Barcelona og Riga.
– Tilbakemeldinger fra kundene våre er viktig for oss da det gir oss mulighet til å justere og forbedre kommunikasjonen i de kanalene vi bruker, og vi jobber kontinuerlig med forbedring av de digitale løsningene vi har tilgjengelig fordi vet at kundene foretrekker å ha kontroll på reisen sin selv, forteller Glorvigen.
Særlig Norwegians reise-app er populær og i den kan kundene enkelt bestille eller endre sine flybilletter, samt legge til produkter og tjenester etter reisen er bestilt-
Jobber kontinuerlig med forbedring av de digitale løsningene vi har tilgjengelig fordi vet at kundene foretrekker å ha kontroll på reisen sin selv
– Vi jobber også med kunstig intelligens for å lage en så god chatbot som mulig, legger Glorvigen til.
– Høy punktlighet, anerkjent kundeservice og et stadig voksende tilbud
– Jeg er stolt av å være en del av et team som jobber utrettelig for å levere på gode opplevelser fra bestilling av reisen til den er gjennomført, forteller Ståle Zahl.
Cirium* sin luftfartsstatistikk for 2023 viste nylig at Norwegian var det mest punktlige flyselskapet i Norden og i toppsjiktet i hele Europa.
– Vi er i god driv fremover med høy punktlighet, anerkjent kundeservice og et stadig voksende tilbud av spennende og populære reisemål til kundene,
Norwegian har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker ny teknologi for vær- og vinddata som gir mer effektive flyvninger og sparer drivstoff.