SpareBank 1 stakk av med seieren da Cicero delte ut prisen for Norges beste mobilbank. Med mobilbanken fra SpareBank 1 kan alle kunder dra nytte av moderne banktjenester på mobil på en enkel måte, slår juryen fast.
Det var stor jubel hos SpareBank 1 Nord-Norge da de ble kåret til årets vinner under lanseringen av Mobilbankrapporten 2024, onsdag 13. november. Konsernsjef Hanne Karoline Kræmer er tydelig på at denne anerkjennelsen henger høyt.
– Vi jobber hver eneste dag for å skape de beste og mest brukervennlige løsningene for alle kundene våre. Derfor er det ekstra stort å bli kåret til Norges beste mobilbank, sier Kræmer.
Teknologi for alle
Cicero har testet og undersøkt 16 mobilbanker, og sammen med Norstat gjennomført en landsrepresentativ undersøkelse blant mobilbankbrukere. Undersøkelsen tar for seg tilfredshet, generell bruk, viktigste egenskaper og ny funksjonalitet.
I sin begrunnelse trekker juryen frem SpareBank 1s forpliktelse til tilgjengelighet for alle som en vinnende faktor.
– SpareBank 1s mobilbank er det beste valget for en mangfoldig kundebase. Gjennom å prioritere brukervennlighet og veiledning, uten å gå på bekostning av funksjonalitet, har de laget en mobilbank som sikrer at alle kundene kan dra nytte av moderne banktjenester på mobil, på en enkel måte, sier Petter Nybakk, analysesjef i Cicero.
Enkle løsninger
Begrunnelsen gjør Birgitte Nygård Vibe, konserndirektør for Innovasjon og forretningsutvikling i SpareBank 1 Nord-Norge, ekstra stolt av seieren.
– Det er rett og slett rørende å høre juryens begrunnelse, fordi det virkelig er rett i kjernen av det vi jobber for å oppnå. Hele vårt fundament er bygget på at vi skal utvikle tjenester som løser de aller viktigste problemene til folk flest på en enkel måte. Det er fantastisk når vi får en så tydelig bekreftelse på at vi lykkes med samfunnsansvaret vårt, sier Nygård Vibe.
Kræmer er også overbevist om at det er riktig vei å gå, også fremover.
– Vi har arbeidet veldig målrettet og bevisst med å være tilgjengelig for alle. Både gjennom fysisk tilstedeværelse ved kontorer 15 steder i Nord-Norge, og gjennom en moderne og funksjonell mobilbank som kan brukes av alle. Det mener vi er riktig vei inn i fremtiden, sier Kræmer.