Hilde Teigen Jakobsen jobber som forsikringsrådgiver på DNBs kundesenter i Bjørvika i Oslo.
Hilde Teigen Jakobsen jobber som forsikringsrådgiver på DNBs kundesenter i Bjørvika i Oslo.

Fokuserer på den gode og nære kundedialogen

DNB har et av Norges største kundeservice miljøer med cirka 1.200 medarbeidere. I løpet av et år håndterer kundeservice over 5,5 millioner kundemøter på telefon, sosiale medier og chat. Dette er godt over 100.000 kundemøter – hver eneste uke.

De 1.200 medarbeiderne fordeler seg innenfor fagområdene Hverdagsbank, Sparing, Forsikring, Boliglån, Forbrukslån og Billån. DNB har kundesentre i Oslo, Trondheim, Bergen og Gjøvik.

I en travel hverdag har vi fått en liten prat med Hilde Teigen Jakobsen, som jobber på DNBs kundesenter i Bjørvika i Oslo. Hun har siden 2015 jobbet som forsikringsrådgiver her.

– Det var i sin tid erfaringene jeg fikk i rollen som finansrådgiver i Postbanken, samt på utgående team, som fikk frem forsikringsrådgiveren i meg, forklarer hun.

Mange kunder er takknemlig for at jeg tar opp relevante tema for dem

Hva er en god dag på jobb for deg på jobb?

– For meg er det viktig å ha en god og nær dialog med kundene. En fin dag på jobb er når jeg har mange gode samtaler hvor jeg får brukt kompetansen min. Spesielt bra kjennes det når kunden er takknemlig etter en samtale med meg fordi jeg tok opp et tema som for eksempel personforsikring. Det må også ha vært en dag med humør og godt samspill med mine kolleger for at dagen skal kvalifisere som god på alle plan, forklarer Hilde ivrig.

Hva gjør du for å ha flest mulig gode dager?

– Jeg sørger for å holde meg oppdatert på produkter og arbeidsverktøy. For å gi et godt grunnlag for uken forsøker jeg å være mest mulig proaktiv fra start for å legge et godt grunnlag for resten av uken. Jeg kommer på jobb med godt humør, forhåpentligvis etter en natt med nok og god søvn, forteller hun.

Vi er flinke til å dele kompetanse

Hvordan spiller jeg mine kolleger gode?

– Hos oss har vi mye fokus på nettopp dette. Det å dele kompetanse har vi blitt veldig flinke til. Alle hos oss vet at de kan spørre om hva som helst, og jeg bidrar så klart så mye jeg kan siden jeg har jobbet her over tid, avslutter Hilde.