Native ad image 1
FOTO: Stockphoto

En ny tidsepoke for serveringsbransjen

– Publikum er enstemmig om hva de mener om å ha flere bestillings og betalingsalternativer tilgjengelig ved siden av tradisjonell løsning. Trykket etter gjenåpningen vitner også om at servitørers kapasitet må forvaltes annerledes fremover for å kunne ta vare på økt antall besøkende, skriver Quickorder i en pressemelding.

– Vi håper at det digitale skiftet kan hjelpe flest mulig serveringssteder til en tryggere fremtid. At det vil hjelpe dem med å spare inn dyrebar tid, som kan settes av til å få gjort annet nødvendig arbeid, som på sikt kan bidra til god lønnsomhet, sier Caroline Strømme til Kundeserviceavisen.

Strømme er innholds -og pressesjef i Quickorder.
Nå kan en kalkulator også gi serveringssteder mulighet til å beregne hvor mye tidsbruk som kan spares ved å tilby mobilbestilling ved siden av manuell løsning.

En ny tidsepoke

I pressemeldingen til Quickorder skrives det at flere restauranter melder fra om at de merker at servitører har mer tid til å yte optimal servicen mot sine gjester, etter at de fikk over til digitalt system.

Caroline Strømme, Content marketing and PR manager i Quickorder. FOTO: Privat

Dette innebærer visstnok en forbedring i å kunne ta i mot både spørsmål, se kundene, utføre driftsoppgaver og samtidig ha ekstra gode samtaler med gjestene. Uten å måtte løpe for å ta i mot betalinger og bestillinger.

– Samtidig som servitører får mer tid til å betjene flere bord, får de også muligheten til å ha mer menneskelig kontakt med gjestene sine og dermed bygge en enda bedre opplevelse for de besøkende, sier Strømme.

Strømme forteller at hensikten med disse digitale verktøyene, er valgmuligheten for gjestene.

Kalkulator gir overraskende resultater

Gjennom en kalkulator kan serveringssteder nå kalkulere hvor mye tid de sparer i løpet av en dag ved å gå fra kun manuelle bestillinger og betalinger, til å i tillegg kunne tilby digitale løsninger.

Kalkulatoren som ble lansert i forrige uke er første i sitt segment og er gjort tilgjengelig både i Norge og Danmark, skriver Quickorder.

FOTO: Jay Wennington, Unsplash

– Servitørene trives bedre på jobb, fordi de får mer tid til å ha gode samtaler med gjestene og utføre øvrige driftsoppgaver, fremfor å kun løpe rundt å ta bestillinger og betalinger. Data gitt fra kalkulatoren støtter oppunder denne viten, sier Quickorder i pressemeldingen.

Ifølge pressemeldingen til Quickorder ønsker publikum at restauranter og utelivsbransjen skal fortsette med mobilbestilling, QR-koder og digitale løsninger.

Noen forteller at de liker å slippe kø, synes det er enklere å kunne bestille slik og mener at man får et bedre forhold til servitørene. At det er mer kjapt og behagelig å kunne sitte og trykke, slappe av og bare bli servert.

Det digitale skiftet

– Ved å bruke verktøyet vårt kan vi tilby restauranter tydeligere data på hvordan fremtiden deres vil bli preget positivt av å gjøre gode strategiske valg, ved å gå digitalt, sier Strømme.

Det er foreløpig ikke meldt noe utfordringer fra en servitørs perpektiv, ifølge Strømme.
Kundeserviceavisen spurte også Quickorder om deres tanker rundt hvordan det er for alle kunder å henge med på teknologien.

FOTO: Andrea Piacquadio, Pexels

– I vårt studie så vi at det var et klart flertall av de vi snakket med som ønsket seg en hybrid løsning for bestilling og betaling på serveringssteder. Det betyr at digitale og manuelle løsninger er ansett som like viktige og kan komplimentere hverandre. Noe som byr på en utfordring for serveringssteder som regner med å kun tilby tradisjonell løsning i tiden fremover. Vi kommer med en klar oppfordring om at man lytter på publikum ved å tilby valgmuligheter, sier Strømme.

Quickorder håper at det digitale skiftet, og bruk av data fra kalkulatoren, kan gi en tryggere fremtid for serveringssteder.

– At det på sikt vil hjelpe dem med å spare inn dyrebar tid, som kan settes av til å få gjort annet nødvendig arbeid, og videre bidra til god lønnsomhet, sier Strømme til Kundeserviceavisen.


Artikkelen er basert på pressemeldingen til Quickorder, som ble publisert 16. februar kl 10:21

Hva er Quickorder?

Quickorder er et alt-i-ett restaurantstyringssystem som kombinerer POS, online bestilling, bordbestilling og personaladministrasjon.

Fra ghost kitchens til uavhengige kjeder, vi hjelper matentreprenører til å drive og vokse virksomheten med brukervennlige løsninger og ved smart bruk av gjestedata.

(Caroline Strømme, Content marketing and PR manager i Quickorder)