Bilde Jorid Færestrand

– Godt å kunne møte kolleger igjen

I 2019 kjøpte Nokas det svensk/finske sikkerhetsselskapet Avarn Security. I 2020 byttet Nokas-virksomheten navn til Avarn Security, og konsernet har i dag over 16 000 ansatte i Skandinavia. Vi har tatt en prat med Jorid Færestrand, prosjektleder ved det norske kundesenteret.

Færestrand begynte som kundebehandler i Nokas på førstelinjen i 2016. I 2019 startet hun i en Back Office funksjon, og i dag er hun prosjektleder for et prosjekt underlagt kundesenteret.

Kundesenteret til Avarn Security i Tønsberg håndterer innkommende henvendelser fra kunder i hele landet. Her mottar selskapet bestilling på teknikere, gir teknisk bistand, behandler fakturahenvendelser og utfører endringer i kundeforhold.

Hvordan ser en god dag på jobb ut for deg?

– For min del vil det alltid være en god dag når jeg føler at jeg har fått hjulpet kunder og at kundene og Avarn Security er fornøyd med løsningen og arbeidet som er utført, forklarer Færestrand.

En god dag er når kunden har fått hjelp og er fornøyd med løsningen 

– Men etter en lang periode med pandemi og hjemmekontor har det også mer enn tidligere blitt ekstra godt å kunne fysisk se mine gode kolleger. Vi har en fantastisk stab som er omtenksomme, hjelpsomme og kunnskapsrike, sier en smilende Færestrand.

Kundesenteret i Tønsberg.

Hva er viktig for Avarn Security sine kunder?

– Det viktigste for våre kunder er at de tjenestene de har fått fra oss leveres kvalitetsmessig, og at kundene får hjelpen de trenger når de kontakter oss, forteller Færestrand.

Hva skal til for å bli en god kundebehandler i Avarn Security?

– For å bli en god kundebehandler hos oss må man ha evnen til å jobbe systematisk, effektivt, selvstendig og være glad i å prate med mennesker, forteller Færestrand.

Hvordan spiller du dine kolleger gode?

– Jeg spiller mine kolleger gode ved å bistå med løsningsforslag og kunnskapsdeling der jeg har mulighet. Samtidig stiller jeg med oppmuntrende ord, forteller en smilende Færestrand.

Avarn Security Kundesenter

  • 21 Ansatte, inkludert leder
  • Saker (E-post og kontaktskjema) 2021 FrontOffice: ca. 23000
  • Saker (E-post og kontaktskjema) 2021 BackOffice: ca. 4500
  • Innkommende telefoner til kundesenteret 2021: ca. 37600