Eve Anett Sylte, nå som regionsjef i Rusta. Foto: Rusta
Eve Anett Sylte, nå som regionsjef i Rusta. Foto: Rusta

Eve ønsker å møte hver dag med en positiv holdning: – Jeg har med hjertet på jobben

I 2019 ble Eve Sylte ansatt som varehussjef hos Rusta i Larvik. Tre år senere er hun nå ansatt som regionsjef, for et område som strekker seg fra Asker, gjennom Vestfold og Telemark – samt Mørekysten. – Egenutvikling er drivkraften min for å vokse som menneske, leder og arbeidstaker, sier Sylte.

Hvordan har det vært å gå fra å være varehussjef til regionsjef i Rusta? 

– Det har vært utrolig spennende å komme i gang, og jeg har fått lang og god opplæring med god støtte fra alle funksjoner i selskapet. Det er en helt ny hverdag, men jeg er utrolig takknemlig for muligheten jeg har fått og stortrives i rollen, sier Sylte.

Hva er din drivkraft i hverdagen?

– Det må være utvikling, både egen, kollegaers og selskapets. Egenutvikling er drivkraften min for å vokse som menneske, leder og arbeidstaker.

Det er utrolig inspirerende å være med på reisen til kollegaer

– Kollegaers utvikling er en del av lederskapet for å hjelpe talenter dit de ønsker seg, og det er utrolig inspirerende som leder å få være med på reisen til andre kollegaer, og se hvordan det å være en del av noe større gir mestring og eierskap, legger Sylte til.

Eve Sylte ønsker at det skal være inspirerende og gøy hos Rusta. FOTO: Privat

Hvordan er du som leder? 

– Jeg har med meg hjertet på jobben, og fokuserer på å alltid møte kollegaer med en positiv holdning, empati og er opptatt av å lytte godt. Samtidig er jeg opptatt av tydelige rammer, forventninger og mestring i hverdagen. Jeg streber etter å lage et godt og motiverende arbeidsmiljø, sier Sylte.

Jeg hiver gjerne av meg jakken for å hjelpe til!

– Jeg kan nok være ganske uformell til tider, men jeg ønsker at det skal være komfortabelt å være rundt meg. Det skal være gøy å være på jobb og få være med å skape resultater og gode kundeopplevelser.

Sylte sier at hun gjerne hiver av seg jakken, for å hjelpe til når hun kan.

Hva er god kundeservice for deg? 

– Det er definitivt det lille ekstra. Som kunde bør man kunne forvente vanlig god kundeservice alle steder, men jeg pleier å si at man må ta med seg hjertet på jobben, forteller Sylte.

– Jeg tenker man må møte kunden med en positiv og imøtekommende holdning, være løsningsorientert for å møte kundens behov, og gjerne overraske kunden med ekstra service, som å hjelpe de ut i bilen med varene.

Et av Rustas varehus i Norge. FOTO: Johnny Vaet Nordskog

Hva tenker du om kundeservice generelt i Norge?

– Sammenlignet med mange andre land i Europa, så vil jeg si at Norge på et generelt grunnlag har god kundeservice. Og erfaringen min som leder til nå, er at dette er et kontinuerlig arbeid og fokus i bedrifter som lykkes med å vinne kundenes hjerter, sier Sylte.

Jeg må sørge for at ledere, kollegaer og kunder blir ivaretatt.

Hva er planene nå fremover, som regionsjef? 

– Siden jeg har en ny region, så er målet først og fremst å bli kjent med nye varehussjefer og varehus, knytte oss sammen som en enhet, og sørge for at ledere, kollegaer og kunder blir ivaretatt. Læringskultur og «best practice» blir fokuset fremover for å skape resultater, forteller Eve Sylte avslutningsvis til Kundeserviceavisen.