Bilskiltet blir lest av kameraer på vei inn, og lest på vei ut.
Med kunstig intelligens og skybasert plattform mener Parkly at deres parkeringsløsninger skal gjøre det enkelt, gi økt lønnsomhet, redusere administrasjon for parkeringsplass-eiere – og null bøter for brukere.
— Ønsket vårt er at det skal være så sømløst at du nesten skal glemme at du har parkert, og at det skal være en naturlig del av reisemålet. Du må bare huske hvor du parkerte, ler Sarah Isabella.
Nye og spennende muligheter
Sarah Isabella, og kundeservicegeneral Thomas Sætre, forteller at parkeringsbransjen ikke har hatt det beste ryktet til nå.
Dette vil de gjøre noe med.
— Vi ønsker at parkering skal bli en integrert del av en større kundereise – og leverer derfor parkering som en tjeneste, og ikke et produkt. Vi har to interessent-grupper i tankene: våre kunder som eier en parkeringsplass, og deres kunder som er de parkerende, sier Thomas.
Vi ønsker å være fremst i køen på kamerabaserte parkeringsløsninger
Parkly ser enormt potensiale i å skape verdi av data.
— Den teknologiske utviklingen åpnet mange dører og spennende muligheter innenfor parkering. Vi ønsker å være fremst i køen for å levere kamerabaserte parkeringsløsninger, sier Sarah Isabella.
Mindre administrativt arbeid
— Vi utvikler løsningene selv, og det gir oss kontroll på prosessen. Da kan vi utvikle tjenester og funksjonaliteter for kundene underveis, sier Sarah Isabella.
— Målet er at dette skal redusere administrativt arbeid for selskaper, i tillegg til å redusere bruk av mennesker som kjører ut for å sjekke om noen må ha bot. Kameraer og kunstig intelligens kan gjøre det mer automatisert og miljøvennlig, legger Thomas til.
God service kan utgjøre en enorm forskjell
Ifølge Parkly kan deres løsninger passe alle områder som avgrenses med tydelig inn- og utkjøring. På kundelisten står blant annet ski- og idrettsanlegg, kjøpesentre, borettslag og næringsbygg – fra Kragerø i sør til Tromsø i nord.
Thomas ser at god service utgjør en stor forskjell.
— Kundeservice gjelder for hver enkelt av oss i bedriften. Det er derfor ikke bare én avdeling som skal levere kundeservice, det skal være en del av identiteten vår i alle ledd, sier Thomas.
Fremst i køen
— Kundeservice er medfødt i meg, jeg tror det er et gen jeg har hatt siden jeg var liten, flirer Thomas.
— Jeg jobbet i Tafjord og Altibox etter endt studie. Av 2-3000 ansatte så vant jeg faktisk som «Årets ansatt». Det var en stor ære! Forteller Thomas.
Vi må være fremoverlente, nysgjerrige og løsningsorienterte
Han mener at det gjelder å møte mennesker i alle situasjoner, og gi kundene en positiv opplevelse.
— Ved å regulere områder med kamera, så unngår du å bruke bøter som virkemiddel – som vi opplever som positivt. Vi ser også en trend der flere bedrifter prøver å «gjemme» bort kontaktinformasjonen sin. Dette kan skape misfornøyde kunder, og derfor prøver vi å være synlig, sier Thomas.
— Å ha med Thomas og den kompetansen han har innenfor fagfeltet, er gull verdt for oss, for kundene våre og deres kunder igjen. Derfor må vi være fremoverlente, nysgjerrige og løsningsorienterte, slik at vi hver dag leverer varene i alle ledd, avslutter Sarah Isabella til Kundeserviceavisen.