Henrik Ståhl, CEO i Smileworks.
Henrik Ståhl, CEO i Smileworks. FOTO: Smileworks

– Vårt mål er at kunden skal føle seg som en gjest

– Smileworks er en ny tannhelsekjede som har tenkt nytt i forhold til hvordan bygge opp klinikker og hvordan vi kan utnytte den faglige kompetansen som finnes hos både tannpleiere og tannleger, forteller Henrik Ståhl, CEO i Smileworks. Ståhl mener at tannhelse ikke trenger å være klinisk, men kan gjøres til en hyggelig opplevelse.

Smileworks ønsker å øke fokuset på forebyggende tannhelse både for å øke den generelle tannhelsen, men også for å spare kunder for store kostnader i fremtiden.

– Vårt mål er at en kunde hos Smileworks skal føle seg som en gjest, så du har lyst å komme tilbake, sier Ståhl.

Mer spa enn klinikk

– Med et fokus på målgruppen mellom 20-35 har vi også valgt å ha utvidede åpningstider, forutsigbare priser og lokaler som lener seg mer mot tann-spa enn en tradisjonell tannklinikk, forklarer Ståhl.

Digitale reiser kan kutte ut noen tradisjonelle roller i en klinikk som til vanlig blir et fordyrende ledd for forbrukeren

Ståhl mener at den tydeligste måten Smileworks skiller seg ut på er at de har det klare fokuset på forebyggende behandlinger og tannhelse.

På disse tjenestene ønsker de å være markedsledende.

Henrik Ståhl, CEO i Smileworks, sammen med tannpleier. FOTO: Smileworks

– Vi har valgt en digital reise for våre kunder. Dette gjør at vi kan kutte ut noen tradisjonelle roller i en klinikk som til vanlig blir et fordyrende ledd for forbrukeren. Vi jobber også etter et tydelig prinsipp der vi ønsker å utnytte den fulle kompetansen hos en tannpleier, sier Ståhl.

Ved et fokus på tannpleie og generell tannhelse ønsker også tannklinikken gi kundene inngående kunnskap i hvordan en kan holde enn god tannhelse.

Kostnadseffektive mål 

– Vårt mål er at en kunde hos Smileworks skal føle seg som en gjest, så du har lyst å komme tilbake. Med en avslappet og mer spa-lignende følelse i farger, stil, lukt og lyd skal vi også ta vare på de med en klassisk tannlegeskrekk, forteller Ståhl.

– Ikke minst så har alle våre tannpleiere et stort hjerte for god tannhelse og det lyser gjennom til kunden, forteller Ståhl.

Tilbakemeldinger fra kunder så langt viser at Smileworks har truffet riktig med konseptet, med lokaler på kjøpesentre i Bergen og Kristansand.

Vi vil øke graden av velbehag i en situasjon som kan føles stressende

Et av lokalene til Smileworks. FOTO: Smileworks

– Med vår målgruppe på 20-35 så er en digital bestillingsreise helt naturlig. Du gjør dine egne valg, velger time på dato og tid som passer deg og har ikke behov for noe annet enn å møte opp til time. Da kan vi spare noen ressurser som gjør at vi kan være markedsledende på forebyggende tannhelse, sier Ståhl,

– Vi har også som nevnt tidligere et ikke-klinisk uttrykk i våre klinikker. Dette er bevist for å øke graden av velbehag i en situasjon som kan føles stressende, legger han til avslutningsvis.