Ferskt innhold fra fjellheimen
Hvordan ruster dere opp for å hjelpe alle som kontakter dere både før og i påsken?
– Vi er godt bemannet inn mot påske og i påsken for å svare på henvendelser som kommer fra våre medlemmer og ikke-medlemmer, sier Grindstad.
Hun kan legge til at deres medlemsserviceavdeling holder åpent til og med onsdag i påskeuken.
Chatboten på dnt.no og ut.no er flittig i bruk av våre brukere
– Første del av påsken reiser noen ansatte fra kommunikasjonsavdelingen til DNT ut i tilbudet på fjellet, for å levere ferskt innhold direkte fra fjellheimen. I år holder kontoret til på Solheimstulen og Mårbu øst på Hardangervidda, utdyper Grindstad.
– I tillegg svarer vi daglig på henvendelser i våre sosiale kanaler gjennom hele påsken. Chatboten på dnt.no og ut.no brukes også flittig av våre brukere. Boten er en enkel måte å få svar på spørsmål om medlemskap og DNTs tilbud.
– Vi skal tilrettelegge uansett
Hva er det folk lurer på når de kontakter dere?
– Det er stor variasjon i antall henvendelser gjennom året, men vi går nå inn i en av de mest travle periodene nå som sommeren nærmer seg, forteller Grindstad.
– Inn mot påske har vi spørsmål om alt fra medlemskap, hytter og turer samt hvordan man enkelt kan få tak i nøkkel til de selv og ubetjente hyttene våre.
Våre 56 foreninger jobber mye med tilrettelegging av gode turopplevelser
Grindstad kan fortelle at påske er en viktig tid for alle i DNT.
– De fleste av våre betjente hytter åpner i påsken, og det er mange som søker seg ut i fjellet for å oppleve tilbudet. I tillegg vet vi at det er mange som tilbringer påsken langs kysten eller i nærmiljøet, sier hun.
– Våre 56 foreninger jobber derfor mye med tilrettelegging av gode turopplevelser — uansett hvor man ønsker å tilbringe påsken, legger Grindstad til avslutningsvis.