– Det siste året har gitt oss flere filmer og serier enn noen har tid til å se, flere apper enn vi har plass til på en skjerm, og flere passord enn vi husker. Dette gjør konkurransen om å samle kundene tøff og gjør at selskapene må levere sitt ytterste for å tilfredsstille alle kundenes forskjellige behov. Uansett om kunden vil få med seg en viktig fotballkamp, avslutte kvelden med favorittserien sin eller samle hele familien for å se 71 grader nord, er god kundeservice essensielt, og de tre finalistene har alle vært der for kundene og levert hjelp av høy kvalitet, forteller Line Sviggum, regiondirektør i SpareBank 1 Sør-Norge, fra scenen når prisen deles ut.
Kåringen baserer seg på KSIndeks, Norges største studie av kundeserviceopplevelser, med over 20 000 kundeintervjuer i året.
– Om vinneren sier kundene at serviceinnstillingen de ble møtt med var enestående og at både løsningen på problemet deres og informasjonen de fikk var svært god. Dette gir fornøyde kunder, forteller Silje Abrahamsen fra LeadDesk.
RiksTV og TV 2 Play var også blant årets topp tre, men det var altså Altibox som gikk seirende ut i 2025. Gratulerer!