Resultatene for årets AutoIndex-undersøkelse viser at BMW har landets mest lojale kunder.
En ære
– Å ta seieren i lojalitet er en ære, sier administrerende direktør i BMW Norge, Baudouin Denis.
– Kundene våre får et varig forhold til BMW og merkets verdier, og det er noe vi kan være stolte av, både her i Norge og globalt, fortsetter Denis.
Være stolte av, både her i Norge og globalt
AutoIndex’ undersøkelse består av fire underkategorier; bil, lojalitet, salg og verksted.
BMW tar ikke bare seieren i kategorien «lojalitet». Merket tar også seieren i underkategorien «bil».
Fremgang i motgang
Årets undersøkelse viser at norske bileiere totalt sett er mindre fornøyd med bilene sine enn tidligere. Mange bilmerker opplever tilbakegang på kundetilfredshet i undersøkelsen.
– Folks tilfredshet speiler den økonomiske situasjonen, sier Mikkel Korntved, administrerende direktør i Loyalty Group som står bak AutoIndex.
– I dyrtid blir folk mer opptatt og kritisk av hva de bruker penger på. Kundene begynner å stille spørsmål ved verdien og opplevelsen av det de eier, forklarer han.
– I år kjemper mange merker i motbakke, legger han til.
BMW er ett av seks merker, av totalt 23 merker, som opplever fremgang i år, både innenfor lojalitet og på totalscoren.
– Det lover godt for fremtiden
Undersøkelsen baserer seg på svar fra 4537 norske bileiere, med biler registrert mellom 2020 og 2023.
– BMW-eierne i undersøkelsen eier biler med både elektriske og tradisjonelle drivlinjer, og biler som er registrert de siste fire årene, sier Baudouin Denis.
– Det lover godt for fremtiden at lojaliteten og tilfredsheten med BMW er så stor, avslutter Baudouin Denis.
Den samlede scoren av de fire underkategoriene plasserer BMW på en tredjeplass totalt i årets undersøkelse.