BMW Group Norway, BMW Financial Services Norway og BMW retail partners i Norge mottar AutoIndex Loyalty Award 2024.
BMW Group Norway, BMW Financial Services Norway og BMW retail partners i Norge mottar AutoIndex Loyalty Award 2024.

BMW: – Fremgang i motgang

BMW tar seieren i kategorien «lojalitet» i den årlige kundetilfredsundersøkelsen AutoIndex. BMW kan også avsløre at merket tar seieren i en annen underkategori. Det plasserer BMW på tredjeplass totalt i årets AutoIndex-undersøkelse.

Resultatene for årets AutoIndex-undersøkelse viser at BMW har landets mest lojale kunder.

En ære

– Å ta seieren i lojalitet er en ære, sier administrerende direktør i BMW Norge, Baudouin Denis.

– Kundene våre får et varig forhold til BMW og merkets verdier, og det er noe vi kan være stolte av, både her i Norge og globalt, fortsetter Denis.

Være stolte av, både her i Norge og globalt

AutoIndex’ undersøkelse består av fire underkategorier; bil, lojalitet, salg og verksted.

BMW tar ikke bare seieren i kategorien «lojalitet». Merket tar også seieren i underkategorien «bil».

Fremgang i motgang

Årets undersøkelse viser at norske bileiere totalt sett er mindre fornøyd med bilene sine enn tidligere. Mange bilmerker opplever tilbakegang på kundetilfredshet i undersøkelsen.

– Folks tilfredshet speiler den økonomiske situasjonen, sier Mikkel Korntved, administrerende direktør i Loyalty Group som står bak AutoIndex.

– I dyrtid blir folk mer opptatt og kritisk av hva de bruker penger på. Kundene begynner å stille spørsmål ved verdien og opplevelsen av det de eier, forklarer han.

– I år kjemper mange merker i motbakke, legger han til.

BMW er ett av seks merker, av totalt 23 merker, som opplever fremgang i år, både innenfor lojalitet og på totalscoren.

– Det lover godt for fremtiden

Undersøkelsen baserer seg på svar fra 4537 norske bileiere, med biler registrert mellom 2020 og 2023.

– BMW-eierne i undersøkelsen eier biler med både elektriske og tradisjonelle drivlinjer, og biler som er registrert de siste fire årene, sier Baudouin Denis.

Kundene har talt: Dette er de beste på kundeservice i Norge

– Det lover godt for fremtiden at lojaliteten og tilfredsheten med BMW er så stor, avslutter Baudouin Denis.

Den samlede scoren av de fire underkategoriene plasserer BMW på en tredjeplass totalt i årets undersøkelse.