Vegard Forr er Senior Kunderådgiver i Danske Bank, Trondheim.
Vegard Forr er Senior Kunderådgiver i Danske Bank, Trondheim.

Lar kundene slippe lange tastevalg

– Når kundene kommer til oss blir de møtt av blide og hyggelige trøndere som kan løse det meste på telefon i første kontakt. Tilbakemeldingene vi får fra kundene tyder også på at der er godt fornøyde med servicen og hjelpen de får her hos oss.

I dag treffer vi Senior Kunderådgiver Vegard Forr i Danske Bank. Han er 44 år, og har jobbet i Danske Bank siden januar 2008. Vegard startet da på kundesenteret på privat, før han etter 2 år begynte på kundesenteret for bedrift. I tillegg til å jobbe med eksisterende kunder, har han også jobbet mye med nye kunder og akkvisisjon av disse. Han har også vært tillitsvalgt i selskapet.

Vi betjener bedriftskunder i alle segmenter, fra hele landet.

Hva er en god dag på jobb for deg?  

– En god dag for meg på jobb er de dagene da jeg har gode samtaler med kunder, og der jeg hører at jeg utgjør en forskjell. Ingenting er som når jeg kan gjøre en forskjell i folks hverdag. Det å møte mine gode kollegaer er også noe som gjør det til en glede å gå på jobb, forteller Forr.

Foto: Danske Bank/Sturlason – hentet fra NTB.

Hva gjør du for å ha flest mulig gode dager? 

– Jeg forsøker, og har vel klart til nå, å komme på jobb med mitt gode humør, og håper at det smitter over til de rundt meg. Jeg føler jeg hele tiden har vært heldig å ha gode folk rundt meg på jobb, og håper jeg har vært grunnen til at det alltid har vært ett godt miljø på mine team, forklarer han.

Jeg liker det å snakke med folk og løse kundenes problemer og være med på å realisere deres drømmer og mål. 

Hvordan spiller du dine kolleger gode?  

– Det å kunne være en positiv person med godt humør, gjør at de fleste utfordringer blir sett på som muligheter. Det å se «godfoten» i hver enkelt person gjør at jeg kan spille på dette i samarbeidet med mine kollegaer, understreker Forr.

Hvordan vil din arbeidsdag påvirkes av at vi nå – forhåpentligvis – ligger covid19 bak oss? 

– Forhåpentligvis blir det mer tid på kontoret. Vi har jo tilbud om 2 dager i uken med hjemmekontor fortsatt, og det gjør jo at hverdagen blir mer fleksibel. Dette hadde nok neppe kommet uten Covid-19. Det er på en måte godt å være tilbake til det «normale» igjen også, erkjenner han.

Tror du kundene vil endre adferd når vi nå åpner opp igjen samfunnet? 

– Her vil vi nok se den største forskjellen, da folk nå har sett at det fungerer å ha møte over teams/skype. Folk har også lagt til seg andre vaner som ikke var der før vi stengte ned, mens noen vaner vil vende tilbake til det «normale» igjen også. Man ser jo at det nå er fullt på bussene igjen, og netthandelen går ned, avslutter en optimistisk Vegard Forr.

Faktaboks

  • Business Support Business Banking i Danske Bank består av 9 ansatte
  • Kundesenteret er lokalisert I Trondheim
  • I 2020 mottok kundesenteret circa 90.000 henvendelser, der vel 55 % var på telefon. Andel skriftlige henvendelser utgjorde i overkant av 40 %, og cirka 5 % av henvendelsene var på chat.
  • 80 % av henvendelsene besvares innen 40 sekunder med høy løsningsgrad.