Elkjøp forteller at Asadi har blitt kåret til Årets varehussjef og Årets varehus opptil flere ganger, i tillegg til en av topp ti ledertalenter av E24 i 2022.
Nå ser han frem til å tre inn i rollen som Head of Operations i Elkjøp Norge.
– Jeg har sett både suksess og feil
Asadi har hatt en lidenskap for lederskap og retail siden han startet sin reise i Elkjøp for ni år siden.
– Min iver for lederskap kommer fra forståelsen av den enorme innflytelsen en leder kan ha på mennesker, forteller Asadi.
Jeg har observert ulike ledere og hvilke innflytelse de har hatt på mennesker og resultater
– Gjennom min reise som leder har jeg observert ulike ledere og lederstiler og hvilke innflytelse de har hatt på mennesker og resultater. Jeg har sett både suksesser og feil, og jeg har lært av begge.
Asadi forteller i pressemeldingen at han ser frem til å komme tettere på butikkene over hele landet, og løfte lederkompetanse, inspirere og bidra til lønnsom drift ut ifra den enkelte butikk sine behov.
Stor innsikt og refleksjon
Administrerende direktør i Elkjøp Norge, Linda Frid Andresen, ser frem til å få Asadi på laget.
– Vi er veldig fornøyde med å få med oss Jawad, som i tillegg til åpenbare ambisjoner og fantastiske resultater, også utviser stor innsikt og refleksjon rundt lederfaget og den betydningen ledelse og verdier har for menneskene i Elkjøp, sier Frid Andresen.
Hun ser på mange måter at Operations er hjertet i Elkjøp, hvor de fleste jobber og hvor størsteparten av resultatene skapes.
– Jeg ser det derfor som en stor fordel at vi får en leder som så nylig har bred operativ erfaring og vil kunne trekke på dette inn i lederoppgaven og samhandlingen mellom butikker og hovedkontor, legger hun til.
Vekt på kundeopplevelsen
Asadi gleder seg til å få tatt på jobben.
Han forteller til Elkjøp at han ikke er i tvil om hvilke områder han mener selskapet bør fokusere på i tiden som kommer for å lykkes.
Vi må skape en organisasjon som blomstrer i tiden vi er inne i
– Alt handler om å sette våre kunder og våre ansatte i fokus, sier Asadi.
– Ved å skape en kultur som fremmer innovasjon, legge vekt på kundeopplevelsen, bærekraftighet og kontinuerlig læring, kan vi skape en organisasjon som virkelig blomstrer i den tiden vi er inne i, avslutter han.