De har totalt 25 kontorer rundt om i Norge, og er tilgjengelig for kundene sine hver eneste dag i året, til hvert eneste klokkeslett.
Kompetente reiserådgivere
– For å sikre at kunden får en positiv opplevelse er det viktig å rekruttere riktig. Mange av reiserådgiverene har opptil 30 års erfaring, men det kommer godt med å rekruttere nye, forteller leder for kundesenteret Linda Svellingen Løwquist.
For å bli en god reiserådgiver må du kunne mye mer enn hva folk tror
– Vi må ha bransjens flinkeste folk som har høy kompetanse og er genuint interessert i reiser og god kundeservice, sier Løwquist.
Det er stor variasjon på spørsmålene fra kundene. For å hjelpe kundene effektivt og godt må de derfor ha kjennskap til det aller meste innenfor det å reise.
Vi går på jobb hver dag for å skape gode kundeopplevelser i verdensklasse
– Det blir fort mange baller å sjonglere samtidig og det krever struktur, kompetanse og god kommunikasjonsevne, forteller Løwquist.
Videre forteller lederen for kundeservice at de får spørsmål om en rekke forskjellige ting. Det kan handle om alt fra billettregler, betingelser hos hotellet, flyselskapet eller spørsmål om systemene som blir brukt i bransjen.
Sommeren er ikke høysesong
Ulikt andre reisebyråer er ikke sommeren høysesongen for Berg-Hansen da 40% av markedsandelen er innen jobbreiser.
– De fleste arbeidsplasser har færre jobbreiser i sommerferien og derfor går antall henvendelser noe ned, forteller Løwquist.
Det er aldri feil med en is i pausen!
Hun sier videre at reiserådgiverene kan ta ferie i løpet av sommermånedene, men understreker at kundene kan være trygg på at det alltid er flinke folk på jobb døgnet rundt.
Hos Berg-Hansen har de en hyggelig sommertradisjon på kundesenteret. Eieren av selskapet kommer nemlig inn med en isboks som fylles opp jevnt og trutt gjennom sommerferien.
De krysser fingrene for at isboksen kommer i år også, forteller Løwquist avslutningsvis.