FOTO: DIPLOM-IS
FOTO: DIPLOM-IS

– Kundesenteret i Diplom-Is er bedriftens ansikt utad

– Sommer og vinter er som dag og natt hos Diplom-Is, forteller avdelingsleder for kundesenteret Anne Trehjørningen. Vi har fått komme tett på selskapet, og får vite hvordan de håndterer det økte kundetrykket denne sommeren.

Helt siden 1930 har selskapet har de produsert is til Norges befolkning.

Fabrikken ligger i skogkanten i Nittedal med en misjon om å drive innovasjon på vegne av iskremkategorien så hele Norge spiser førsteklasses iskrem hele året.

Behov for flere

På kundesenteret kan avdelingsleder fortelle om et bredt aldersspenn fra 20-60 år.

Mange har lang fartstid, mens noen er vikarer som kommer tilbake sommer etter sommer.

– Når sola og varmen kommer for fullt, er det ikke mange rolige stunder hos oss, sier Trehjørningen.

Åpningstidene er utvidet for å ta unna det økte kundetrykket i sommer

– En kunde kan for eksempel bestille is én gang i måneden om vinteren, men hver dag på sommeren.

Videre forteller Trehjørningen at bemanningen styrkes og åpningstidene er utvidet på sommeren for å ta unna det økte kundetrykket. 

Friskt pust

– De fleste vikarene jobber hos oss 5-10 år mens de studere, så de er godt kjent med selskapet, sier Trehjørningen.

Trehjørningen understreker at det er med stor glede når vikarene kommer tilbake, og dette er med på å skape sommerfølelse blant de ansatte.

Sommer for oss er når de unge vikarene kommer inn som et friskt pust 

Avdelingslederen forteller videre at de har fokus på at alle skal kose seg og ha det gøy på jobb.

– Ofte blir det servert is, kaker eller god mat som bidrar til den gode stemningen, sier hun.

FOTO: DIPLOM-IS

Ansiktet utad

Den man møter på kundesenteret blir fort ansiktet til bedriften utad, og derfor er det nødvendig at dette møtet sørger for at kunden sitter igjen med et godt inntrykk.

– Vi er stolt av vårt kundesenter og at vi på mange måter kan få være bedriftens ansikt utad, forteller Trehjørningen.

Når tempoet er på det høyeste og alle vil ha is, er det ekstra morsomt, selv om det er hektisk

Avdelingslederen forteller at service står høyt, og det er om sommeren trykket er størst.

– På høsten går tempoet ned, og vi gleder oss allerede til neste sommer, forteller Trehjørningen avslutningsvis.