f.v Gieno Kenneth Butay, Mathias Hummelgaard Christensen, Emil Bregnhoj og Dagmar Dam Lang. FOTO: DFDS
f.v Gieno Kenneth Butay, Mathias Hummelgaard Christensen, Emil Bregnhoj og Dagmar Dam Lang. FOTO: DFDS

– Målet er å gjøre gjestene sin tur så smidig som mulig

DFDS (Det forenede Dampskibs-Selskab) er et av Europas største fraktselskaper. Selskapet har siden 1866 tatt passasjerer med på turer med sine skip. Sommeren er den travleste tiden i året, og derfor trenger selskapet å bemanne ekstra i denne perioden slik de kan sikre samme tilgjengelighet som de normalt tilbyr.

Mens gjestene er klare for ferie og nyter turen enten i København eller gjennom Oslofjorden, er oppgaven til kundesenteret klar: å gi kundene en så smidig tur som mulig.

Head of Customer Care Patrick Sindlev Gøtterup. FOTO: DFDS

Tydelig mål

Head of Customer Care Patrick Sindlev Gøtterup forteller om teamet på kundesenteret og hvordan de jobber.

– Vi er klare for sommeren og har de riktige menneskene på plass for å løse utfordringer for gjestene dersom de oppstår, forteller Gøtterup.

Anerkjennelse er en viktig byggestein for vår utvikling

Gøtterup forteller videre at de investerer i de riktige menneskene med et høyt kompetansenivå. 

I tillegg har de nye initiativer, blant annet nylig åpnet opp for tilgjengelighet i helgene og jobber mot å være åpne på helligdager. Dette har allerede vært en stor suksess. 

FOTO: DFDS

Andre tider etter pandemien

De siste årene har Covid-19 pandemien satt en stopper for reising. Dette merket DFDS godt.

– Det er klart at corona har hatt innvirkning på vårt kundetrykk. Tiden nå minner mer om det vi så før corona, og enda litt til. Vi mottar størstedelen av våre henvendelser i sommersesongen og er klar for å bidra med god energi til en god reise, sier Gøtterup.

Vi er opptatt av å rose gode resultater og lære av våre feil

Teamet på kundeservice består primært av norsk-, svensk- og dansktalende, da de primært serverer norske og danske gjester en spennende reise. 

– Teamet er veldig sosialt og har en sterk kultur. Stemningen er uformell, men vi tar hver enkelt kunde alvorlig. Vi forstår det å både ha det morsomt sammen og arbeide for at våre gjesters reise skal bli fantastisk, forteller Gøtterup.

FOTO: DFDS  

Gode muligheter internt

Videre forteller Gøtterup hvor god innsikt de ansatte på kundesenteret har i passasjerene sine ønsker og utfordringer, noe som også gjør dem til opplagte kandidater til andre roller i organisasjonen.

– Jeg er stolt over å kunne bidra til deres profesjonelle utvikling. Vi er opptatt av å rose gode resultater og lære av våre feil, sier Gøtterup.

Vi er klare for en fin sommer!

– Vi har lav medarbeideromsetning, da de ofte slutter i stillingen på grunn av andre muligheter internt, legger han til.

Gøtterup forteller avslutningsvis at de er klare for sommeren, og gleder seg til å hjelpe alle kundene.