Ving selger charterreiser og pakkereiser til utlandet, samt flyreiser og hotellopphold.
Ving ønsker at sine egne ansatte skal få en like god ferie som sine kunder, og har tilrettelagt for at dette skal være mulig.
Travel hverdag
Det er alltid noe som skjer i løpet av sommeren, og hverdagen på kundesenteret er vanligvis travel.
– Vi håper dog at vi slipper reprise av fjorårets sommer med SAS-streiken som var i overkant slitsom og travel, forteller Degnes.
Da håper vi heller på tid til is-pauser
Selv om det er travelt forteller Service Manager Ann-Renée Degnes om en positiv gjeng som hjelper kunder med å skape de beste ukene i året, noe som er en stor glede i seg selv.
Godt samarbeid på tvers av avdelinger
Kundesenteret til Ving er første linjen som besvarer kundenes spørsmål før avreise.
Det er også de som hjelper med reiseforslag og selve bestillingen.
Vi hjelper hverandre der det trengs
De har en annen avdeling kalla Quality and Claims som tar seg av avvik før avreise, eller andre reklamasjoner etter endt reise.
– Det er tett og nært samarbeid mellom disse to avdelingene, og det hjelpes til der det trengs mest, forteller Degnes.
Feriemodus
Ving ønsker at de ansatte også skal få god og lang sommerferie, og har derfor tre feriepuljer hvor det er mulighet for tre ukers ferie – dersom den ansatte ønsker det.
Både kunder og de ansatte i Ving er i feriemodus
Videre forklarer Degnes om pulje-systemet:
Pulje A er uke 24-26, pulje B er 27-29 og pulje C avslutter med 30-32.
– På denne måten er det jo oversiktlig og greit i planleggingen av neste sommerferie også, siden dette rullerer år etter år, sier Degnes avslutningsvis til Kundeserviceavisen.