Solvår Holsbrekken Skar er leder for kundeservice i Gudbrandsdal Energi.
Hun forteller mer om hvordan sommeren blir på kundesenteret og hvordan de jobber for å sikre god service.
– Vi har det gøy på jobb
Gjengen på kundesenteret består av 10 ansatte. Skar beskriver de ansatte som humoristiske og sprudlende.
– Vi har et godt og trygt arbeidsmiljø. Som leder for et kundesenter mener jeg det er alfa omega, forteller Skar.
Trygge og tilfredse ansatte vil behandle kundene bedre
Kundeserviceteamet i Gudbrandsdal Energi har ukentlige statusmøter hvor de diskuterer de aktuelle henvendelsene og hvordan finne de beste løsningene for kundene.
– Det er en kontinuerlig jobb å samarbeide for å finne de beste måtene å svare på diverse spørsmål. På denne måten styrkes samholdet, samtidig som vi bruker hverandre til å finne beste praksis, forklarer Skar.
Hvordan sikre fornøyde kunder?
Selskapet som har fått flere anerkjennelser for sin høye kundetilfredshet forteller at det å sikre fornøyde kunder ikke bare er gjennom den direkte kundekontakten.
– Vi er opptatt av å informere kundene våre godt, slik at de kanskje ikke trenger å kontakte oss, forteller Skar.
De mest fornøyde kundene er de som slipper å ringe for å lure på ting
– Vi på kundeservice blir også involvert i flere prosesser i selskapet, som gjør at vi kan komme med forbedringer som kan redusere henvendelser inn til oss, fortsetter Skar.
Usikker på sommeren
Vanligvis er spotprisen lav om sommeren, i tillegg til at kundene bruker mindre strøm.
Lavere regninger gir derfor ofte litt færre henvendelser til kundeservice.
Det er ulike faktorer som styrer hvordan det blir
– Om sommeren er ikke strøm fremst i pannebrasken til folk flest, sier Skar.
– Det er spotprisen som bestemmer, så det er vanskelig å forutsi hvordan sommeren blir. Dette er det blant annet været som styrer, legger Skar til avslutningsvis.