Pia Gulbrandsen, kommunikasjonsdirektør i Bama Gruppen AS.
Pia Gulbrandsen, kommunikasjonsdirektør i Bama Gruppen AS. FOTO: Fotograf Knut Aaserud

BAMA jobber for å gi sunnere framtid for kundene

– Man blir aldri helt utlært i denne bransjen, derfor deler vi erfaringer og kunnskap for å kunne gi en best mulig kvalitet på svarene våre, sier Pia Gulbrandsen, kommunikasjonsdirektør i Bama Gruppen AS.

Visjonen til Bama er «En sunnere og ferskere framtid» som understøttes av verdiene målrettet, ansvarlig, inspirerende og samspillende. Hver dag jobber rundt 3000 medarbeidere i inn- og utland for å oppnå dette.

Forbrukertjenesten i Bama er derfor til stede for å hjelpe forbrukerne med det de måtte lure på.

Forbrukerne er viktig

Hva er god service for dere i Bama? 

– God service er at henvendelsene blir faglig og kvalitetsmessig behandlet så fort som mulig og at forbruker får løst sine utfordringer og sitter igjen med en positiv opplevelse, forteller Gulbrandsen.

– Det er også derfor vi har en operativ forbrukertjeneste fra klokken 08:00 til 20:00 på hverdager og fra 10:00 til 18:00 i helger og på helligdager.

Pia Gulbrandsen, kommunikasjonsdirektør i Bama Gruppen AS. FOTO: Bama

Bama får rundt 5000 henvendelser i året av forbrukerne.

– De fleste handler om dårlige produktopplevelser, mens andre tar kontakt om generelle spørsmål innen frukt og grønt, eller ønsker tips om bruk og oppskrifter. Henvendelsene kommer i størst grad gjennom nettsidene våre, sosiale medier og på telefon. Noen kommer også inn via e-post og dagligvarekjedene, forklarer Gulbrandsen.

Gulbrandsen forteller at de har 1,2 årsverk når det gjelder ansatte. I tillegg har de en vaktordning på kveldstid som innebefatter langt flere.

– Man blir aldri utlært

Hva gjør dere for å skape er godt arbeidsmiljø, dele erfaringer og utvikle dere i Bama? 

– BAMA selger hundrevis av ulike sorter, med hver sine unike historier knyttet til produksjonsmetode, opprinnelse, næringsinnhold og lignende, sier Gulbrandsen.

– Man blir aldri helt utlært i denne bransjen, derfor deler vi erfaringer og kunnskap for å kunne gi en best mulig kvalitet på svarene våre.

FOTO: Bama Gruppen AS

De involverte opplever det som positivt at man til en hver tid er oppdatert, og lærer mye av å være en del av tjenesten.

– BAMA jobber for en sunnere og ferskere framtid, og det skal gjenspeiles i forbrukertjenesten. Alle tilbakemeldinger brukes til kontinuerlig forbedring i verdikjeden, og for å kunne tilby produkter av høyeste kvalitetsmessig standard, legger Gulbrandsen til avslutningsvis.