Bergström kan fortelle at tidligere satt de norske kundemedarbeidere sammen med kolleger i de andre nordiske landene.
I vinter valgte de å etablere eget kundesenter i Norge, da det er det viktig marked for Norge.
Høy kundetilfredshet og gode ansatte
Selskapet fra 1973 har en fjerdedel av markedsandelen som gjør det til den største aktøren i det nordiske markedet.
— Kundetilfredsheten er veldig høy i Norge etter å ha vært kontakt med den kompetente gjengen. Takket være de ansatte på kundesenteret har andelen nordmenn som sier seg veldig fornøyd etter en reise økt med 25 prosentpoeng, forteller Nina Bergström
Det er fantastisk at de har fått så gode resultater på kort tid
Nina forteller videre at de vet at trivsel spiller en stor rolle. De samler ofte til hyggelige sammenkomster året rundt.
— Om sommeren har vi blant annet sommerfest for ansatte på hovedkontoret til TUI Nordic i Stockholm
Hun legger også til at det er flere lokale tradisjoner rundt om kring i kundesentrene i de ulike landene.
– Reisemønstrene endrer seg
For 10-15 år siden var det ofte roligere på kundesentrene om sommeren, men dette har endret seg. Derfor har TUI normale åpningstider og vil være like mye til stede som vanlig, både på telefon og chat.
– Fornøyde kunder er det viktigste for oss. Vi har kunder som har reist til de samme reisemålet og hotellet i 10-20 år på rad. Det er veldig hyggelig. Da vet vi at vi gjør noe riktig, forteller Nina.
Vi ønsker jo at kundene skal velge oss også neste gang de drar på ferie
Teamlederen beskriver de ansatte som entusiastiske og engasjerte i jobben sin. Alle har erfaring fra reiselivsbransjen fra tidligere.
– Det virker som om også kundene merker at de møter erfarne ansatte på den andre siden av telefonrøret, sier hun.
– De er opptatt av å gi den beste kundeservicen overhode mulig. De er alltid på pletten til å svare på stort og smått, slik at gjestene våre får en best mulig reiseopplevelse, forteller Nina avslutningsvis til Kundeserviceavisen.