Benedicte Veum, leder for eiendomsskader i Norge. FOTO: If

Alle mann til pumpene hos If

Ekstremværet «Hans» har påvirket flere 100 000 nordmenn sine liv. Noen fikk større problemer enn andre. Leder for eiendomsskader i Norge, Benedicte Veum, forteller om økt pågang, heltene på skadesenteret, samfunnsoppdraget og hvilken lærdom de sitter igjen med.

– Heldigvis har vi Norges beste medarbeidere og partnere som gjør denne jobben. Derfor føler jeg meg trygg på at absolutt alle skal få god hjelp, selv om det kanskje tar litt lengre tid enn normalt, forteller Benedicte Veum, leder for eiendomsskader i Norge.

Alle mann til pumpene

– Fordi det er ekstra mye nå er vi nødt til å prioritere de mest akutte sakene først, forteller Veum.

Hun forsikrer likevel at alle kundene skal få den hjelpen de trenger og erstatningen de har krav på, selv om det kan ta litt tid.

Lengre behandlingstid enn normalt

– Vi har mange medarbeidere som står på ekstra ved hendelser som dette, takket være en solid «alle mann til pumpene»-holdning. Det er dette vi kan og brenner for, sier Veum.

En hendelse som Hans, eller Gjerdrum eller Dagmar stiller store krav til både befolkningen og forsikringsselskapene.

– Heldigvis har vi et veldig godt trent apparat, og mange erfarne ressurser å spille på internt i selskapet, forteller Veum.

Ikke hvile på laurbærene

If har gjennom mange år vært blant toppen som et av de beste fosirkingsselskapene i Norsk kundebarometer.

– Sånt forplikter, og vi kan ikke hvile på laurbærene. Vi må hele tiden utvikle oss, for det er kundenes tillit vi lever av, sier Veum.

Hun understreker at hele fundamentet i en forsikring er at man skal få god hjelp og riktig erstatning når det utenkelige skjer.

Styrker samarbeidet

– Etter en ekstremhendelse som Hans sitter vi igjen med masse god læring og ny erfaring, som vi tar med oss på veien for å bli enda bedre på det vi driver med, forteller Veum.

Det er først og fremst vannskader, enten fra ekstremnedbør eller flom, som har rammet innbyggerne mange steder på Østlandet. FOTO: If

Omfattende hendelser som dette styrker samarbeidet internt, men også med det apparatet If har  med partnerbedrifter over hele landet.

– Det gjør at vi er enda mer på ballen og har enda bedre løsninger på plass neste gang et ekstremvær inntreffer, forklarer Veum.

Samfunnsoppdrag

Videre skryter Veum av de ansatte på skadeavdelingen.

– Det er utrolig gøy og givende å se at det finnes så mange folk i If som presterer og virkelig skjønner samfunnsoppdraget vårt, sier Veum.

Det varmer og gir energi!

Veum understreker at det er folk som virkelig brenner for jobben de driver med.

– Vi tør å tenke nytt og teste ut nye løsninger når kundene våre virkelig trenger oss, skryter Veum.

Hun er stolt av at If har en kultur der kreativiteten blomstrer ved hendelser som dette.

– Ofte kan det å tenke litt utenfor «boksen» gi både fantastiske kundeopplevelser, og verdifull læring for oss, forteller hun avslutningsvis.