kakekutt (1)

NM i Svartid: Tryg og Frende i en nervepirrende finale

«NM i svartid» har blitt en snakkis blant leserne våre, og nå er vi kommet til det spennende klimakset: finalen i forsikringsbransjen. Det står nå mellom Tryg og Frende, to giganter, som begge har demonstrert imponerende rask respons. Men, hvem trekker det lengste strået?

Selv med økende digitalisering, understreker en undersøkelse fra KSindeks i 2023 at 61% fremdeles foretrekker telefonen som kommunikasjonskanal, og viser en økende trend.

Dette gjør telefonen til en kritisk kanal for bedrifter å prioritere.

Ekstremt små marginer

Resultatene fra våre tester er kommet, og de forteller en historie om ekstremt små marginer.

Tryg og Frende har vist seg som bransjens raskeste, og det er kun en hårsbredd som skiller de to.

Det er tydelig at begge har investert betydelig i sine kundeserviceprosesser.

De demonstrerer en dyp forståelse av at kundeservice er mer enn bare et svar; det er førsteinntrykket mange kunder får av et selskap.

Kun en hårsbredd som skiller de to

Reglene er de samme som ellers i konkurransen: Vi skal høre gjennom hele menyen og tiden starter fra vi trykker ring til vi får svar.

Så til resultatene…

Tryg har cirka en 10 sekunder lengre meny. Blir det utslagsgivende?

Vi ringer selskapene flere ganger, og regner ut gjennomsnittet.

Vi inkluderer svartidene fra hele konkurransen.

Totalt sett skiller snittet bare 5 sekunder mellom konkurrentene.

Tryg har i snitt svart oss på 79 sekunder gjennom hele mesterskapet. En god prestasjon!

De har en 10 sekunder lengre meny enn Frende. Blir det disse sekundene som avgjør?

Vi regner på Frende sine tall.

De har svart oss i snitt på 84 sekunder. 

Gratulerer til Tryg!

Begge selskaper vitner om en bemerkelsesverdig effektivitet og en klar forståelse av viktigheten av å være tilgjengelig for sine kunder.

Gratulerer til Tryg som bransjevinner og den første kvartfinalisten!

Selv om det er uhyre jevnt, trakk Tryg det lengste strået.

– Det å være best er jo ekstra stas, fortalte leder for kundesenter Robin Sandal i et intervju med Kundeserviceavisen forrige uke.

Da hadde han et håp om at Tryg fikk førsteplassen.

Det har de fått nå.

Gratulerer til Tryg!


Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av selskapets totale kundeservice.