Det var stor fest på hvert sted når Porsche åpnet «Customer Relations Hub» i Berlin, Barcelona og Zagreb.
– Ekslusiv kundeservice er en avgjørende hjørnestein
Mer enn 130 nye kolleger har jobbet hos Porsche på de tre lokasjonene siden sommeren for å sikre at de kan tilby det de beskriver som et «ekstraordinært nivå» av kundeservice.
– Ekslusiv kundeservice er en avgjørende hjørnestein i en unik og spesiell Porsche-opplevelse, sier Detlev von Platen, medlem av styret for salg og markedsføring hos Porsche AG.
Detlev von Platen, medlem av styret for salg og markedsføring hos Porsche AG (t.h.), under åpningseventen av Kundekontaktsentralen i Barcelona.
Han forteller videre at kundene alltid skal føle seg velkommen hos bilprodusenten.
– Vår kontakt med kundene våre handler om lidenskap, hastighet, pålitelighet og individualitet som våre løsninger tilbyr – og en følelse av å være velkommen hos Porsche
Lidenskap, hastighet, pålitelighet og individualitet
Men for å klare dette, er den viktigeste brikken gode medarbeidere.
– For dette trenger vi ansatte som utfører arbeidet sitt med lidenskap og som identifiserer seg med verdiene våre, legger von Platen til.
Påvirke fremtidige planer for kundeservice globalt
Som en del av prosjektet samarbeider Porsche AG tett med datterselskapet Porsche Digital.
– Samarbeidet mellom Porsche-teamene er en nøkkelfaktor for å kunne tilby rask service til kundene ved å bruke nye teknologier og bedre datahåndtering, forklarer Lutz Meschke, nestleder og medlem av styret for finans og IT.
Åpningen i Barcelona.
– Samtidig kommer tilbakemeldingene direkte tilbake til selskapet. Dette øker kundefokuset, utdyper Meschke.
Kundekontaktsentralene vil betjene 30 land i Europa og Midtøsten.
Åpningen i Zagreb.
Den nye oppsettet vil fortsette å bli forbedret i løpet av de neste månedene.
Porsche forteller at innsikten som samles inn vil påvirke fremtidige planer for kundeservice globalt.