pexels-pixabay-5145

Test deg i vår påskequiz!

Vi i Kundeserviceavisen har forberedt en liten kundeservice-quiz til deg, som du kan kose deg med i påsken! Lykke til!

  1. Hva betyr CX?
  2. Hva er en fygital kundeopplevelse?
  3. Hvilket selskap vant tiårets beste kundeservice, under Kundeservicedagene 2022?
  4. Hva heter chatboten til DNB?
  5. Hva er navnet på bransje- og intresseorganisasjonen for kundeservice i Sverige?
  6. Hvilket selskap hadde Norges beste omdømme i årets omdømmeåling fra Apeland?
  7. Hva betyr IVR?
  8. Hvem overtok KSIndeks etter Kantar?
  9. Hvilket amerikansk selskap lanserte ChatGPT?
  10. Hva heter Kundeserviceavisens test av svartid til ulike bedrifter i Norge?
  11. Hvem er det som driver Norsk Bærekraftbarometer?
  12. Hvem vant kampen om togtilbud på Østlandet?
  13. Flyr gikk konkurs 1.februar 2023. Hvilket år ble selskapet opprettet?
  14. Hvem er Director/Head of Customer Service and Telesales hos Telenor Norge?
  15. På hvilken plattform profil har flest nordmenn profil på sosiale medier?
  16. Hvilken strømselskap hadde høyest kundetilfredshet i EPSI sine målinger for 2023?
  17. I hvilken årsperiode er generasjon Z født i?
  18. Hva er omnikanal?
  19. Hvem kårer hvert år «Norges hyggeligste kassadame/mann»?


Svarene kommer her:

1: Customer experience (CX) som vil si kundeopplevelse, 2: En fygital kundeopplevelse refererer til en sømløs integrasjon av fysiske og digitale opplevelser i kundereisen, 3: Sbanken, 4: Aino, 5: Kontakta, 6: Vipps, 7: IVR er en forkortelse for Interaktiv Virtuell Respons, og er et automatisk telefonsystem som tar i mot innringere, 8: CustomerTrends, 9: Forskningsforetaket OpenAI, 10: «NM i svartid», 11: BI, 12: Vy, 13: 2020, 14: Eli Henriette Larsen, 15: Facebook er plattformen flest nordmenn oppgir at de har en profil, 16: NTE, 17: Fra midten av 1990-årene til begynnelsen av 2010-årene, 18: Omnikanal skal tilby kundene en helhetlig og sømløs opplevelse uavhengig av hvor, når og hvilken kanal de bruker, 19: Hjemmet