Denne podcast-episoden har tidligere vært eksklusivt tilgjengelig for abonnenter i full versjon, men er nå åpen og tilgjengelig for alle i sin helhet.
Nysgjerrig på å lese mer om temaet? Ta en titt på den opprinnelige artikkelen HER.
Kunstig intelligens vil effektivisere og forbedre kundeservice
Asbjørn Følstad, sjefsforsker ved SINTEF, delte nylig innsikt om brukersentrert kunstig intelligens og smarte chatboter.
Disse avanserte botene bruker kunstig intelligens for å gi mer tilpassede og effektive svar, noe som gir bedre brukeropplevelser.
Forskning fra SINTEF viser at mens chatbotene blir smartere, er det fortsatt utfordringer med å møte brukernes forventninger om fleksibilitet og tilpasning.
Chatboter kan anvendes i ulike sammenhenger som utdanning, kundeservice og offentlig sektor, men det er viktig å sikre at de gir informasjon tilpasset brukernes spesifikke situasjoner.
Fremtidens kundeservice vil i økende grad dra nytte av kunstig intelligens, noe som vil forandre hvordan kundeservice utføres og hvilken rolle menneskelige ansatte spiller.
Selv om teknologien ikke kan løse alle problemer, vil den bidra til å effektivisere og forbedre kundeservicen betydelig.