– Jo mer fornøyd de er, jo mer sannsynlig er det at de kommer tilbake – og jo mer fornøyd er verten, fordi vi ender opp med den perfekte gjesten for akkurat den verten. Det er en fin, selvforsterkende sirkel, sier Airbnbs Chief Business Officer Dave Stephenson.
– Jo mer fornøyd de er, jo mer sannsynlig er det at de kommer tilbake – og jo mer fornøyd er verten, fordi vi ender opp med den perfekte gjesten for akkurat den verten. Det er en fin, selvforsterkende sirkel, sier Airbnbs Chief Business Officer Dave Stephenson. FOTO: Shutterstock

Airbnb: Halvparten av kundene velger AI-bot fremfor kundebehandler

Halvparten av Airbnbs brukere foretrekker nå å snakke med en robot. Den nye AI-boten reduserer behovet for menneskelig kundeservice med 15 prosent, og selskapet varsler at dette bare er starten på en større AI-satsing, ifølge TechCrunch.

Administrerende direktør Brian Chesky kommenterte bruken av den amerikanske AI-boten under selskapets nylige resultatpresentasjon for første kvartal. 50 prosent av kundene allerede henvender seg til boten for kundeservice.