Close,Up,Portrait,Of,Smiling,Handsome,Trendy,Dressed,Hipster,Guy
FOTO: Shutterstock

Disse mobilselskapene er kundene mest og minst fornøyd med

Gode og velfungerende mobiltjenester er avgjørende både på jobb og privat. EPSI Norge har nå en splitter ny studie av kundetilfredsheten med mobilselskapene. Den viser at mobilkundene nå er mer fornøyde enn noen gang. — Det er jevnt over mange tomler opp, sier EPSI.

Resultatene av målingene av kundeopplevelsen med mobilselskapene i Norge er den 20. i rekken.

— Årets kundeundersøkelse viser at mobilselskapene fremstår som enda bedre, enklere og mer pålitelige enn noen gang, sier Fredrik Høst, Daglig Leder i EPSI Norge.

Visste du at norske mobilkunder er vesentlig mer tilfredse enn hva svenske mobilkunder er?

Høy kvalitet

— Dette er studier som forteller at det er mange «tomler opp» til mobilselskapene. Norske mobilkunder er vesentlig mer tilfredse enn norske bank-kunder, forteller Høst.

— Norske mobilkunder har jevnt over en problemfri mobilhverdag. Andelen kunder som har noe å klage på er lavere enn noen gang, noe som er et tydelig signal om at mobiltjenestene fungerer i tråd med forventningene.

Fredrik Høst er daglig leder i Epsi Norge. FOTO: EPSI Norge

Årets måling viser nemlig at kvalitetsopplevelsen hever seg. EPSI forklarer at mobilnettene i Norge er av topp kvalitet, og effekten av 5G-investeringene begynner å gjøre seg gjeldende.

Dette er kundenes dom over bankene

Historisk sett har EPSI-målingene vist at mobiloperatørene som leier tilgang til et mobilnett har kunnet skilte med høyere kundetilfredshet enn netteierne.

Opplevelsen av kvaliteten på mobilselskapene og nettet hever seg

— Kundene opplever fortsatt at det er et tydelig skille mellom nett-eier og nett-leier når det gjelder pris, men netteierne har disse tatt store og positive steg innen kundeoppfølging og servicekvalitet, forklarer Sindre Brochmann, forretningsutvikler i EPSI Norge.

Sindre Brochmann fra EPSI Rating. FOTO: EPSI Norge

Talkmore på topp, Telenor på bunn 

— Jeg synes også det er interessant å se at bransjen under ett gjør et godt løft innen bærekraft, sier Høst.

Undersøkelsen fra EPSI viser at det er tett i toppen når det gjelder kundetilfredshet. Det er i år kundene til Talkmore som er de mest tilfredse.

— Talkmore-kundene er meget godt fornøyde både med kvaliteten på mobiltjenesten og med servicenivået som tilbys, forteller Høst.

Telenor-kundene opplever at de får minst for pengene

Telenor får den svakeste tilbakemeldingen.

Til tross for en sterk fremgang fra forrige måling, der blant annet svartid og kundeservice generelt er blitt vesentlig bedre, er det fortsatt slik at Telenor-kundene opplever at de får minst for pengene, kan EPSI legge frem.