Erdis forteller at nordmenn i gjennomsnitt bruker 11,3 milliarder på skjønnhetstjenester i året.
— Skjønnhetsmarkedet er allerede stort. Likevel er det mange som gjerne kunne tenkt seg å nytte slike tjenester, men som av ulike årsaker ikke har mulighet eller tid til å besøke salonger. Dette kan for eksempel være eldre eller småbarnsforeldre, forteller han.
Tidsklemme og fleksibilitet
Tanken er at eksempelvis eldrehjem skal kunne booke frisører og andre stylister direkte til seg, og eldre vil dermed kunne få gjennomført tjenester der de er.
Et annet eksempel er småbarnsfamilier med tidsklemma, som kan få klippet hele familien hjemme.
Vi ønsker å bidra til mer fleksibilitet
— En annen grunn til at vi valgte å opprette Nabostylisten er at vi ønsker å gjøre det enklere for stylister å etablere seg, opparbeide seg en portfolio og økonomisk stabilitet. Samtidig ønsker vi å bidra til mer fleksibilitet for stylister både når det gjelder arbeidstid og arbeidssted, sier Erdis.
Hvordan sikrer man at skjønnhetstjenestene blir utført «når du vil, hvor du vil»?
— Plattformen fungerer slik at stylister legger ut hvilke dager og tidspunkt de er tilgjengelig til å gjennomføre sine tjenester, og samtidig hvor de holder til og hvor langt de er villig å reise, forklarer Erdis.
— Kunder kan dermed booke tjenester i nærheten av der de befinner seg og selv skrive inn adressen de ønsker å booke stylisten til.
Kundene kommer med tips
Hva har tilbakemeldingene vært så langt fra kunder og brukere?
— Vi har mottatt mange gode tilbakemeldinger og tips fra kunder og brukere etter oppstart, noe som har vært svært verdifullt for oss, forteller Anne Mathilde Laland Hystad, produkt- og kundeserviceansvarlig og medgründer i Nabostylisten.
— I en startup-fase er det viktig for oss å få tilbakemeldinger på hvor godt vi har truffet samfunnet sitt behov, og ikke minst hva vi kan gjøre bedre. Det er gull verdt!
Nabostylisten har blant annet fått høre fra kunder at de elsker konseptet og som gjerne vil bruke Nabostylisten, da de ikke rekker å besøke salonger i en travel hverdag.
Tilbakemeldinger fra kundene nå i starten, er gull verdt for oss!
— Kundeservice er ekstremt viktig for oss, og noe som vi har mye fokus på. Vi er tilgjengelige og aktive på Instagram, epost, telefon og SMS – hvis det er noe kundene trenger hjelp til, forteller Hystad.
— I tillegg har vi et eget tilbakemeldingsskjema og chatbot på nettsiden vår. Vi ønsker at det skal være enkelt å finne informasjon hos oss.
Ønske om å bli ledende plattform
God service for Nabostylisten, er at de for eksempel kan nå ut til kundene med hjelpeartikler/tips og «how to» allerede før de lander på plattformen, for eksempel via sosiale medier.
— Vi ønsker også å svare raskt slik at kundene vet at vi har sett henvendelsen og er på saken. Målet vårt er at kundene etter endt samtale skal sitte igjen med klarhet og svar på alle spørsmål, eventuelt løsninger til det de lurte på! sier Hystad.
Målet er å tilknytte oss stylister og frisører fra alle kriker og kroker i Norge
Nabostylisten sin visjon er å bli en ledende plattform for levering av skjønnhetstjenester først i Norge.
— Vårt mål akkurat nå er å tilknytte oss stylister i alle kriker og kroker fra hele Norge, slik at skjønnhetstjenester blir tilgjengelig for alle uansett hvor man bor, sier Erdis.
— Frem i tid har vi også mål om å lansere Nabostylisten i flere land, for vi ser at plattformen også har et internasjonalt potensial, legger han til avslutningsvis.