Vil fortsette å vokse
– Vårt mål er å skape konkurranse i mobilmarkedet, og for å kjempe mot de store må vi fortsette å vokse. Da Vipps skulle ut av mobilmarkedet var Ice en helt naturlig kandidat for kjøp av kundebasen. Kundene passer godt inn hos Ice, og vi kan forhåpentligvis tilby dem enda mer, sier Abid.
Ice har over 735 000 kunder, totalt med privat og bedrift.
Ice forteller at både Vipps og Ice fokuserer på å være kundevennlige selskap, og har lagt til rette for en enkel overgang for kundene.
– Foreløpig trenger du som kunde ikke å gjøre noen ting. Ice tar kontakt i januar, og Vipps-abonnementet vil fungere helt til du bytter. Alle kunder kan velge andre mobilabonnement fra Ice dersom det er ønskelig, forteller Abid og Ice.
Strategiske investeringer
Kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde forteller at kundene havner i gode hender.
– Vipps sitt hovedfokus nå er å bygge den sterkeste lommeboken i Norden – med vyer om Europa. Da synes vi mobilkundene våre fortjener et hjem som gir de den omsorgen de fortjener. Vi er veldig trygge på at de får det hos Ice som både vinner priser for sin kundeservice og sitt stabile mobilnett, sier hun.
Ice forteller at Abid har kun lovord om selskapet som nå legger ned sin mobilsatsning.
– Vipps har bygget en av Norges sterkeste merkevarer. De leverer en hovedtjeneste som gjennom god digital kundereise har satt standarden for hva som er enkelt og brukervennlig. De vant verbet. Du «Googler» med Google og «Vippser» med Vipps, det sier sitt. Jeg er overbevist om at våre nye kunder fra Vipps Mobil fortsatt vil «Vippse» med Vipps i mange år framover, sier han.
Administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker forteller til Ice at dette er strategiske investeringer.
– Oppkjøpet av kundebasen til Vipps Mobil er én av flere viktige strategiske investeringer selskapet gjør for å øke konkurranse og styrke posisjonen i det norske markedet, sier Helgaker.