Andersen fikk god opplæring og erfaring gjennom JYSK sitt karriere- og lederprogram.
Andersen fikk god opplæring og erfaring gjennom JYSK sitt karriere- og lederprogram. FOTO: Privat

– Det å være butikksjef gir meg glede og arbeidslyst

Mailen Andersen (29) jobber i dag som butikksjef for Jysk Kokstad. Hun er opprinnelig utdannet førskolelærer, og etter hvert ble det service og ledelse som ga henne glede og drivkraft i arbeidshverdagen. – Jeg elsker at det går litt fort, og når man må jobbe raskere enn skyggen sin, sier Andersen.

Andersen har vært butikksjef siden september 2022, etter å ha fått være en del av Jysk sitt karriere- og lederprogram.

– Det beste med å jobbe i JYSK er at det utfordrer meg på mange måter, sier hun.

Den totale kundeopplevelsen

– Det er veldig kjekt å være butikksjef, det gir meg masse gleder og arbeidslyst. Det er også veldig fint når man har med seg seks koselige ansatte. Det er travelt og mye jobb til tider, men jeg elsker at det går litt fort og når man må jobbe raskere enn skyggen sin, sier Andersen til Kundeserviceavisen.

Andersen trives i lederrollen, og prøver stadig å utvikle seg. FOTO: Privat

Hva er god kundeservice for deg?

– Det er å møte kundens behov, finne løsninger og gjøre det lille ekstra, sier Andersen.

Jeg liker å bli utfordret, for da utvikler jeg meg

– Vi fokuserer på den totale opplevelsen, butikken er alltid i bevegelse og det vil alltid være noen ting som oppfattes ulik av alle kunder. Derfor vil vi fokusere på den totale opplevelsen av butikken, og ikke minst at kunden går ut av butikken med et smil.

Andersen ønsker at kundene skal gå ut av butikken med et smil. Da hjelper det å smile selv! FOTO: Privat

Hva er dine beste lederegenskaper? 

– Min beste lederegenskap er planleggingen jeg gjør i forkant av det som skal skje i butikken, og det å skape et godt miljø og samhold i butikken, sier Andersen.

Fornøyde kunder driver meg til å gi enda bedre service

– Det er mange utfordringer med å være leder. Jeg møter utfordringer hver dag, men jeg liker heldigvis å bli utfordret, for da utvikler jeg meg.

Henrik (33) er allerede en erfaren leder: — Sammen er vi sterke!

Andersen er glad i kollegaene sine på JYSK Kokstad. Bak fra venstre: Mohammed, Mano og Siv. I midten foran er Alina og til høyre for henne sitter Karina. De har en kollega til, Magne, som ikke er avbildet her. FOTO: Privat

– Gode verdier i selskapet

Etter et intervju med Fanaposten kunne hun fortelle at JYSK planlegger mange oppgraderinger av butikker i 2023. Selv åpnet hun dørene for Jysk sitt nye 3.0 konsept.

Det dreier seg om lysne opp butikker, tilpasse utstillinger og gjøre det mer logisk å finne frem.

– For de ansatte vil det være lettere å møte kundens behov, og være tilgjengelig, sier JYSK.

Et av Andersens hovedmål som leder er å planlegge, og fokusere på den totale opplevelsen av butikken, FOTO: Privat

Hva er det beste med å drive med service? 

– Det beste med å drive service er at man får noe igjen for det. Fornøyde kunder er definitivt det som driver meg til å gi enda bedre service, forteller Andersen.

Jobben gir meg muligheter jeg bare kunne drømt om før

– Det beste med å jobbe i JYSK er at det utfordrer meg på mange måter, det utvikler meg og gir meg muligheter jeg bare kunne drømt om før jeg begynte i JYSK. Ikke minst er det veldig kjekt å jobbe i en butikk med så mange fine varer og et godt tilbud til alle. Verdiene i JYSK er også veldig gode, legger hun til avslutningsvis.

– God kundeservice trenger en robust verktøykasse