Skjermbilde 2022-06-15 kl. 22.01.21

Sbanken til topps i kåringen av tiårets kundeservice

Under Kundeservicedagene i Oslo i kveld ble Sbanken den store vinneren. Først vant de KSIndeks for kategorien bank, for senere å hente hjem kveldens aller gjeveste KSIndeks pris – 10 årets beste kundeservice 2011-2021.

Det var god stemning blant de nærmere 400 deltakerne under første dag av årets Kundeservicedager i regi av Tekna. Konferansen ble utsatt fra januar til juni på grunn av pandemien, og gleden over endelig å treffe bransjekolleger igjen var derfor stor.

Godt program, spennende foredragsholdere og utdeling av gjeve priser sto på programmet under konferansens første dag.

Tiårets beste kundeservice

Det var knyttet stor spenning til kveldens hovedpris. Erlend Espedal og Finn Olav Sveinall fra Kantar har vært primus motor bak KSIndeks prisen siden oppstarten.

Resultatene de kunne presentere i kveld er basert på over 450.000 kundekontakter de siste 11 årene, der over halvparten av kundene faktisk har vært kontakt med kundeservice til selskapene.

Målinger | # 2 | KSIndeks

Finn Olav Sveinall understreket at det er en stor prestasjon også av NAF og Handelsbanken, som var de to selskapene som kom nærmest Sbanken under kåringen over en ti års periode.

Finn Olav Sveinall fra Kantar hadde æren av å dele ut kveldens hovedpris.

Sbanken har vunnet KSIndeks flere ganger innen sin kategori, og gikk også av med seieren innen bank for 2021. Kundeserviceleder Gro Heidi Skarstein kunne dermed ta med seg flere av sine begeistrede medarbeidere fra Sbanken på podiet to ganger, og hyllet både sine egne ansatte og kundene for prisene.

Stor jubel og anerkjennelse også fra alle de 350 kundeservicekollegaene som var samlet til festmiddagen.

Gro Heidi Skarstein (høyre) og konferansier Else Kåss Furuseth under prisutdelingen av KSIndeks prisene i kveld.

Flere verdige vinnere

Det ble gjort kåringer i fem kategorier. Altibox stakk også av med to priser, og vant både kategorien bredbånd og TV-distribusjon for 2021. OneCall stakk av med seieren innen telefoni.

Haakon Smeby fra LeadDesk og Else Kåss Furuseth laget god stemning under kveldes prisutdeling.

I Kategorien forsikring var det i år Sparebank1 som gikk helt til topps, i sterk konkurranse med If og Frende forsikring.

Kundeserviceavisen ved Steinar B. Christensen (venstre) gratulerer adm.direktør Rune Bertelsen i Sparebank1 Kundesenter med seier i KSIndeks kategori forsikring 2021.

Tiårets beste kundeservice skal kåres: – Dette blir siste året med KSIndeks