ULTIMATE CHATBOT BATTLE

Ultimate Chatbot Battle: – Tester de beste enda grundigere

«Kundeserviceavisens store chatbottest» skapte enormt med engasjement. Nå har vi plukket ut fire av de beste for å teste de enda grundigere. 

I den tidligere testen spurte vi bare to spørsmål, hvor den ene handlet om faktura og den andre der vi lurte på hvorfor vi burde bli kunde. Det ga oss et inntrykk av hvor godt boten fungerer.

Nå ønsker vi å gå enda dypere. Vi skal teste boten grundig, og sjekke hvordan den reagerer på flere forskjellige situasjoner – fra enkle til mer komplekse. Erfaringene skal vi videreformidle til dere.

Har selskapene jobbet med å forbedre chatbotene? Det skal vi finne ut av.

Deltakerne er:

Vi har plukket ut blant de 4 beste fra «Kundeserviceavisens store chatbottest».

Telia

I forrige test imponerte Telias chatbot Otelia med sin engasjerende og humoristiske samtalestil, noe som ga en underholdende kundeserviceopplevelse, men noen komplekse spørsmål krevde overgang til menneskelig hjelp.

Telia svarte på det spørsmålet om hvorfor man burde bli kunde med stor entusiasme og en innbydende tone, noe som etterlot testerne overbevist og velkomne.

Vi er spent på resultatene når testing blir gjennomført med større grundighet.

Telenor

Telenors chatbot Telmi imponerte med sin humoristiske åpningskommentar og evnen til å kombinere informativ veiledning med en personlig og engasjerende tone, noe som umiddelbart satte en høy standard.

I den forrige testen var det Telenor som ble vinner, og eneste med terningkast 6.

Med sin interaktive fakturagjennomgang og overbevisende argumenter for å velge dem som teleleverandør, klarte Telmi å imponere vår tester og fremstod som et godt valg.

Med den økte innsatsen i testingen, kommer opplevelsen til å endre seg?

Historier fra frontlinjen: – «Lei deg et barnebarn»

Sparebanken Vest

Sparebanken Vest viste sitt potensial i kundeservice med en chatbot som har god evne til å gi verdifull informasjon.

Selv med litt lite personlighet, imponerte den med et utfyllende og informative svar.

Nå som vi skal gjennomføre en mer detaljert testing, er vi nysgjerrig på hvordan chatboten vil prestere.

RiksTV

RiksTVs chatbot, Rix, møtte oss med en boblende entusiasme og en munter maskott som bidro med en dose humor.

Rix fremviste personlighet og forsøkte å veilede gjennom fakturaspørsmål med mange valgmuligheter, men endte opp med å henvise til menneskelig hjelp og minnet oss om at informasjon kunne finnes på "Min side", noe som indikerer et potensiale for forbedring i botens kunnskap og selvtillit.

Vi er spent på hvordan opplevelsen vil være etter den mer omfattende testingen vi gjennomfører nå.

Talkmore har OpenAI Chatbot: – Helt vanvittig at det går an

Tabell

Det blir spennende å se hvem som kan krone seg som vinneren av "Ultimate Chatbot Battle".

De to favorittene Telia og Telenor møter hverandre først. Dette er de to som fikk best resultat i forrige test. Er de gjennomgående god, eller hadde de flaks med de to spørsmålene vi stilte?

Sparebanken Vest sin styrke var god informasjonsdeling, mens RiksTV hadde rikelig med personlighet. Det blir spennende å se hvem som kommer best ut.

Yellow tar hele Norge med storm